Események

22232425262728
2930

Lefrisebb képek

TéltemetésKirándulás PusztaszentlászlónKaszópuszta kisvasútzsebkendő tartófarsang59.jpginfoblokk_kedv_final_felso_cmyk_esza_300.jpg

Visegrád, Esztergom

Az Esztergomi bazilika látképe

Kirándulás

2011 április 9.

Visegrád: Mátyás király Múzeum, Fellegvár, bobpálya

Esztergom: Bazilika (templom, kupola kilátó, kincstár)

Kirándulás a Dunakanyarba  -  /Szőke Beatrix 6.osztályos tanodás/

A „Várlak” Tanoda dunakanyari kirándulást szervezett a  nemesapáti és az alsónemesapáti gyerekeknek. Kíváncsian és izgatottan néztünk a nap elé.

Már korán reggel elindultunk. Az első úti célunk Visegrád volt. Hosszú utazás után megérkeztünk Mátyás király múzeumába. Ott sok érdekes épületet láthattunk a reneszánsz korból. A várban egy gyönyörű kút is található, amelyet érdeklődve jártunk körbe. Az udvarban fűszereket és gyógynövényeket termesztenek. Innen a Visegrádi-hegység kanyargós szerpentinjein a Fellegvárba mentünk. Itt élethű viasz szobrokkal találkoztunk a Panoptikumban. Innen nagyon gyönyörű kilátás nyílt a Dunára. Hatalmas szél fújt, de ennek ellenére örömmel és kíváncsisággal folytattuk utunkat az esztergomi bazilikához. Látnivaló itt is bőven akadt, hisz a bazilikában sok gyönyörű freskót, a kincstárban pedig aranyból készült tárgyakat néztünk meg. Leginkább az aranyból, ezüstből és drágakövekből készült gyűrűk, keresztek, palástok és süvegek keltették fel érdeklődésünket. Persze mielőtt bementünk volna, sok érdekes dolgot tudtunk meg a bazilikáról. Például, hogy a világörökség része. Az épület 100 méter magas, így Európa 3. legnagyobb bazilikája. Felmentünk a kupolába is, ami nagyon fárasztó volt, mert oda közel 400 lépcső vezet fel. De megérte, hisz fentről gyönyörű kilátás nyílt a Dunára és a városra. Persze a történelem és a táj gyönyörűsége mellett mókára és játékra is lehetőség nyílt. Visegrádon elmentünk a Bob-pályára. Mindenki nagyon élvezte a bobozást és az egész kirándulást.

Hatalmas köszönetet szeretnénk mondani a szervezőknek ezért a csodás napért!

Tanodások, irány a Dunakanyar!   -  /Horváth Eliza, 7.osztályos tanodás/

Reggel 6 órakor indultunk. Először Visegrádra mentünk a Mátyás király Múzeumba. Itt sok szép és érdekes  régi emléket láttunk a múltból, melyeknek nagy jelentőségük van Magyarország középkori történelmében. Ez után felmentünk a Fellegvárba. Innen tökéletesen lehetett látni a gyönyörű Dunakanyart. Itt nagyon jól éreztük magunkat, de még nem eléggé, mert a nap csúcspontja nekünk gyerekeknek a nyári bobpálya  volt. A bobpálya után Esztergomba mentünk a Bazilikát megtekinteni. Nagyon érdekes volt a templom és a kincstár is. Én sajnos a kilátásban nem tudtam gyönyörködni a kupolából, mert tériszonyom van, de a templom is magasan található, ezért nem maradtam le sok mindenről. Miután megnéztünk mindent, elindultunk haza. A haza vezető úton mindenki már kimerült  volt, de azért viccelődtünk, játszottunk is.

Sok szép dolgot láttunk és minden tanodásnak nagyon tetszett ez a nap. Ha lenne rá lehetőség, szerintem mindenki szívesen megismételné ezt a kirándulást.

A tanodai kirándulás         -        /Kulcsár Péter,   6. osztályos tanodás/

Először Visegrádon voltunk, ahol a király találkozó volt régen. Utána a Fellegvárba mentünk. A legjobb hely a bob pálya volt utunk során. Esztergomban a Bazilikában voltunk és felmentünk a 100 méter magas kupolába is. A Bazilikában voltunk a kincstárban is, ami nagyon tetszett mindenkinek. Sok arany tárgy volt ott látható, köztük olyan is, ami Mátyás király  idejében készült.

Jól éreztem magam nagyon és szerintem a többieknek is tetszett ez a kirándulás.

Tavaszi kirándulás  -  Nemes Dávid 5. osztályos tanodás

Április egyik hétvégéjén felkerekedtek tanodánk tanulói, hogy megismerkedjenek hazánk egyik legszebb tájával. Úti célunk Visegrád és Esztergom volt.

Korán reggel indultunk egy nagy zöld színű busszal.  Szép hegyek és vizek mellett száguldott el buszunk. Sok madár repült el mellettünk. Amikor elértünk a Dunához, mindenki  felállt, hogy lefényképezze a gyönyörű tájat. Mikor Visegrádon leszálltunk a buszról, a szemünk elé tárult a szépséges Fellegvár. Amikor felmentünk oda, a Dunakanyart lehetett megcsodálni. A Fellegvár magasan, egy domb tetején ékeskedett. A Fellegvár nagyon régi épület, ezért kicsit romos volt. Átmentünk a Mátyás Király Múzeumba is, ahol sok régi tárgyat állítottak ki. Utána egy bob pályára siettünk. Ott kétfajta bobon lehetett csúszni: alpesin és nyárin. Felfelé sem kellett gyalogolni, mert felvontattak minket. Sok bobozás után eljutottunk Esztergomba is. Ott megnéztük a Bazilikát, amely hatalmas oszlopaival, kupolájával lenyűgözött minket. Egy hosszú csigalépcsőn felmentünk a kupolába, ahonnan gyönyörű kilátás tárult elénk a városra és a Dunára.

Sokáig emlékezni fogok erre a gyönyörű és felejthetetlen kirándulásra. Remélem, hogy egy nap még felnőttként is el fogok jutni ezekre a helyekre.